Rakennusliiton osasto n:o 3 ry:n sääntömääräinen kevätkokous järjestetään keskiviikkona  27.3.2024 kello 17.00 alkaen Rakennusliiton Uudenmaan Aluejärjestön tiloissa katutasossa osoitteessa Siltasaarenkatu 4, 00530 Helsinki. Jos haluat osallistua kokouksen jälkeen yhteiseen osaston tarjoamaan ruokailuun niin sitovat ilmoittautumiset ruokailuun tulee tehdä keskiviikkoon  20.3.2024 kello 12.00 mennessä osaston puheenjohtajalle Janne Gren p 050 4116240 tekstiviestillä johon osallistujan nimi sekä mahdolliset ruokarajoitteet.

Kokoukseen ovat tervetulleita kaikki osastomme jäsenet.

Kokouksessa käsiteltäviä asioita:

a) käsitellään hallituksen laatima toiminta- ja tilikertomus edelliseltä kalenterivuodelta;

b) käsitellään toiminnantarkastajan lausunto;

c) päätetään tilinpäätöksen vahvistamisesta ja vastuuvapauden myöntämisestä;

d) päätetään mahdollisista muista esille tulevista asioista.

Rakennusliiton osasto n:o 3 Ry:n sääntömääräinen syyskokous järjestetään 2.12.2023 kello 11.00 alkaen Ravintola Vltavassa osoitteessa Elielinaukio 2, 00100 Helsinki. Jäsenet tervetuloa.

Kokouksen jälkeen yhteinen ruokailu ruokailuun ilmoittautuneille. Ruokailuun ilmoittautumiset 29.11 mennessä puheenjohtajalle soittamalla/ tai tekstiviestillä (ilmoita myös mahdolliset ruoka-aine allergiat)

Käsittelemme kokouksessa:

- Sääntöjen määräämät asiat.

- Toimihenkilövalinnat vuodelle 2024.

- Vahvistetaan osaston säännöt Rakennusliiton 25.liittokokouksessa hyväksyttyjen mallisääntöjen pohjalta.

- Lisäksi muut esille tulevat asiat.

Tervetuloa

- Hallitus

Janne Gren

Rakennusliiton osasto n:o 3 Ry:n puheenjohtaja

P. 050 4116240

Maanantaina 6.11.2023 kello 17.00 alkaen Rakennusliiton osasto n:o 3ry:n hallituksen kokous. Osastomme jäsenet ovat vapaasti tervetulleita osallistumaan osastonsa kokouksiin, joten jos kiinnostuit niin tervetuloa mukaan hyvään porukkaan. Tule juuri sinä siellä, tuomaan kuulumisiasi työmaakentiltä tai vain muuten turisemaan. Vaivan "palkaksi" lupaamme ainakin kahvia sekä pientä purtavaa unohtamatta hyviä & rakentavia keskusteluita. Paikalla myös naisjaoston edustajamme Tiia Aksimsek ja Birgitta Johansson, jos vaikka haluat tulla jututtamaan.

Jos kiinnostuit osallistumaan niin laittele ennakkoon vaikka tekstiviesti osastomme puheenjohtajalle niin tiedetään varata kaffeeta ja syömistä oikealle määrälle.

Kokouksessa käsitellään mm. tulevia tapahtumia ja jäsenistön edunvalvontaa sekä etuja.

Kokouspaikkana on Rakennusliiton Uudenmaan aluejärjestön toimisto Siltasaarenkatu 4, katutasossa Hakaniemessä.

Osaston puheenjohtaja Janne Gren P. 0504116240

Rakennusliiton osasto n:o 3ry toivottaa kaikille maailman äideille ja eritoten rakentaja äideille hyvää äitien päivää❤️🌹Olette korvaamattomia, olette äitejä.

Maanantaina 8.5.2023 kello 17.00 alkaen Rakennusliiton osasto n:o 3ry:n hallituksen kokous. Osastomme jäsenet ovat vapaasti tervetulleita osallistumaan osastonsa kokouksiin, joten jos kiinnostuit niin tervetuloa mukaan hyvään porukkaan. Tule juuri sinä siellä, tuomaan kuulumisiasi työmaakentiltä tai vain muuten turisemaan. Vaivan "palkaksi" lupaamme ainakin kahvia sekä pientä purtavaa unohtamatta hyviä & rakentavia keskusteluita. Paikalla osastomme edustajat alkavalla viikolla pidettävään Rakennusliiton 25. Liittokokoukseen joten mahdollisuutesi on jututtaa heitäkin.

Kokouksen asialistalla on mm. tulevat kesän ja loppuvuoden tapahtumat (joille lähtemistä osastosi tukee jäsenistöänsä) kuten Valkeakosken työväen musiikkitapahtuma sekä tuleva viiden kaupungin kokous.

Osaston puheenjohtaja Janne Gren P. 0504116240

Rakennusliiton osasto n:o 3 ry:n sääntömääräinen kevätkokous järjestetään 25.3.2023 kello 11.00 alkaen ravintola Vltavassa Havel-kabinetissa Elielinaukio 2, 00100 Helsinki. Jos haluat osallistua kokouksen jälkeen yhteiseen osaston tarjoamaan ruokailuun niin sitovat ilmoittautumiset ruokailuun tulee tehdä sunnuntaina 19.3.2023 kello 12.00 mennessä osaston puheenjohtajalle Janne Gren p 050 4116240 tekstiviestillä johon osallistujan nimi sekä mahdolliset ruokarajoitteet. Kokouksessa osaston T-paitoja, paitoja jaossa T-paidan koon ennakkoon ilmoittaneille.

Kokoukseen ovat tervetulleita kaikki osastomme jäsenet.

Kokouksessa käsiteltäviä asioita:

b) käsitellään toiminnantarkastajan lausunto;
c) päätetään tilinpäätöksen vahvistamisesta ja vastuuvapauden myöntämisestä;
d) päätetään mahdollisista muista esille tulevista asioista.

Osaston hallitus

Rakennusliiton Uudenmaan aluejärjestö ry:n ja Kymin aluejärjestö ry:n aluehallituksen yhteinen kokous ja liittokokousehdokkaiden tapaaminen järjestettiin Original Sokos Hotel Vantaalla 11.3.2023. Osastomme edustajia paikalla oli Uudenmaan aluejärjestön hallituksen jäsenet Jali Kivistö sekä Bror Nyqvist sekä osastomme liittokokousehdokkaista Raimo Laine, Timo Hiekkanen, Petri Paganus ja Janne Gren. Kokousta johti Uudenmaan aluejärjestön puheenjohtaja Jari Renlund ja Eteläisen palvelualueen aluepäällikkö Vilppu Oikarinen. Ja aina sanallisesti valmis Rakennusliiton vastaava lakimies Jyrki Ojanen piti tilannekatsauksen.

Rakennusliiton osasto n:o 3ry:n hallitus kokousti tänään 6.3.2023 perinteisesti kuun ensimmäisenä maanantaina. Suunniteltiin osaston toimintaa ja kehiteltiin uutta.

Käsittelimme osastomme jäsenten toimittamia stipendi hakemuksia ja sekä tukianomuksia eduskuntavaali kampanjointiin. Osastomme hallitus piti tärkeänä sitä, että pystyimme myös tukemaan Rakennusliitto taustaisia eduskuntavaali ehdokkaita.

Puheenjohtajamme Janne Gren muistutti äänestämisen tärkeydestä niin meidän rakentajien Rakennusliiton 25. Liittokokousvaaleissa kuten tuiki tärkeissä eduskuntavaaleissa, vain äänestämällä voi vaikuttaa.

#TyötäJaTurvaa #RLliittokokous #rakennusliitto #heikommanpuolella #safetyfirst #rakennusala #luottamusmies #työehtosopimus

Uudenmaan rakentajaveteraanien perinteinen Eduskuntavaalipaneeli

pidettiin 6.3.2023 klo 11 Aluetoimiston kokoushuoneessa

Tällä kertaa kuultavana ja tentattavana toverit

Hilkka Ahde SDP , Pia Lohikoski Vasemmistoliitto sekä Tiina Sandberg pääsihteeri SKP

Puheenvuoroja jakeli juoheaan tyyliinsä Esko Kokkonen.

Olemme eläneet viime vuodet varsin poikkeuksellisa aikoja niin Eduskunnassa kuin työelämässä. Meitä eläkeläisiä korona-aika on kurittanut monella tapaa.

Tämä tuli Eduskuntavaaliehdokkaiden monipuolisissa puheenvuoroissa hyvin esille.

Hilkka Ahde sdp Totesi Nato juna meni jo. Toi myös useita esimerkkejä terveydenhuollon ongelmista ollen tavallaan kokemus asiantunijana oman äitinsä kautta. Kohtuu hintaisia asuntoja tarvitaan. Erityis uimakortti on tärkeä ja liikuntapalveluihin on satsattava.

.

Pia Lohikoski vas piti tärkeänä että alipalkkaus kriminalisoitaisiin. Sosiaalipalveluun lisää henkilökuntaa ja parannusta palkoihin. Hyvänä saavutuksena piti oppikirjojen ilmaisuutta lukiossa.

Tiina Sandberg skp epäili puheenvuoronsa aluksi että tulossa on pitempiaikainen notkahdus rakennusalalle. Tärkeätä on saada varhaiskasvatukseen 6 tunnin työpäivä, ansiotasoa laskematta, ala on raskasta ja sen vuoksi väki vähenee ja ongelmat kasvat nuorten keskuudessa. Suomi on saanut EU:sta jo nuhteet parikin kertaa sosialiturvan heikkouksista. Asumiskuluja saatava alemaksi. Asehankinnan määrärahat vievät sosialipalveluja. Hävittäjähankinnat oli tie Natoon.

Veteraanit kysyivät ja kommentoivat Lääkkeiden omavastuu osuuden laskemista 650 eurosta vaadittin sekä vuodenalun 50 euron sakkomaksua poistettavaksi. Moni vähävarainen joutuu miettimään kumpaa ostaa lääkkeitä vai ruokaa.

Natoon liittyminen todettiin raskaaksi virheeksi samoin hävittäjähankinnat. Pia Lohikoski tähän että se oli hallituksessa pysymisen ehto ja siten pystyttiin torjumaan moni muu leikkaus.

Matti Piirainen totesi vahvasti ”Jos ei saada rauhaa aikaiseksi jää kaikki muutkin hyvät asiat budjetista unholaan. Pahoiteltiin sitä että Natokiimassa ei suomesta ole enään rauhan edellä kävijäksi! Kokoomus tulee varmuudella ,jos voittaa vaalit, leikkaaman lupaamansa 6 miljardia euroa ja juuri vähävaraisilta.”

Pari tuntinen tilaisuus antoi paljon miettimistä ja pohdintaa. Jokainen lupasi käydä jo ennakkoon äänestämässä ja vastasivat ehdokkaiden toiveeseen kannustaa äänestämään nuorempia.

Kuvat ja teksti Toivo Koivisto