Takana on hyvin poikkeava vuosi myös meille rakentajille. Koronan vaikutukset ovat hallinneet vuotta 2020. Rakennustyömailla olemme joutuneet toimimaan nopeasti muuttuvien ohjeiden mukaisesti. Vuosi 2021 alkaa ja tulee jatkumaan korona rajoituksin, toivon mukaan rokote mahdollistaa normaalin arjen jossain tulevassa ajassa mitä se sitten tarkoittaneekaan.

Kohta taakse jäävä vuosi 2020 on ollut haasteellinen myöskin osastotoiminnan näkökulmasta. Emme pystyneet juhlistamaan osastomme juhlavuotta, 125-vuotista taivalta rakentajien edustajana ja edunvalvojana. Osastomme tarkoitus on olla olemassa jäseniämme varten, ei toisin päin, sillä osaston teemme me kaikki yhdessä. Toivomme pystyvämme ensivuonna taas tarjoamaan tapahtumia & tilaisuuksia osastomme jäsenille unohtamatta rakentaja perheitä.

Koronarajoituksista johtuen olemme suosiolla siirtäneet osaston sääntömääräisen syyskokouksen pidettäväksi vasta vuoden 2021 alkupuolella. Kokous jouduttaneen pitämään osaksi etäyhteyksin huomioiden turvallisuusmääräykset. Seuraa osastosi tiedottamista niin kotisivujen kuten myöskin osastosi Facebook sivujen kautta ja osallistu mahdollisuuksien mukaan toimintaan. Älä unohda käydä tykkäämässä osastosi sivuista. Muista, että sinun mielipiteesi on tärkeä, älä siis jätä ääntäsi käyttämättä vaan kerro mitä toivoisit osastosi tekevän vuonna 2021.

Joulu on osalle rakentajista mahdollistanut nauttia hyvästä ruuasta ja levähtää hetken läheisten ja rakkaidensa kanssa, ja toivon mukaan pukkikin on muistanut meitä rakentajia lahjoilla. Muistetaan noudattaa korona suosituksia ja ohjeistuksia. Pestään kädet, käytetään maskia ja pidetään turvavälit varsinkin vapaa-ajalla. Pidetään itsestämme ja toisistamme huolta.

Osastonasi tulemme jatkamaan vahvaa rakentajien edunvalvonta työtä tulevanakin vuonna.

Kohti turvallista & valoisampaa uutta vuotta  2021